Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την μαγειρική και την διατροφή γενικότερα - ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΡΟΦΩΝ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ | Μικρές συμβουλές & μυστικά | Ελληνική Kουζίνα και Συνταγές!

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την μαγειρική και την διατροφή γενικότερα - ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΡΟΦΩΝ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ


..Επειδή η διατροφή μας παίζει μεγάλο ρόλο κλπ, κλπ, και πορόλο που το ξέρουμε αυτό, όλοι λίγο πολύ  δυσκολευόμαστε να τραφούμε σωστά-είτε λόγω του ρυθμού της ζωής μας, είτε απο συνήθεια ή άγνοια-σκέφτηκα να περάσω μερικά πράγματα για τις τροφές που έχω βρεί σε βιβλία. Εδώ θα δημοσιέυονται θέματα που αφορούν την υγιεινή διατροφή, τη θρεπτική αξία των τροφών, τη σχέση τους με τις ασθένειες, καθώς και εναλλακτικές συνταγές και προτάσεις.

...κάνω την αρχή με τον ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΤΡΟΦΩΝ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

 Ο συνδυασμός των τροφών (δηλαδή τι τρόφιμα μπορουμε να τρώμε μαζί), παίζει σπουδαίο ρόλο στη διατήρηση της καλής καθημερινής διάθεσης και της υγείας μας γενικότερα.
 Συνήθως οι περισσότεροι άνθρωποι τρώμε απ΄όλα τα είδη, ανακατεμένα, στην κυριολεξία ότι βρούμε μπροστά μας.
 Με βάση την κατηγορία που κατατάσσονται τα τρόφιμα (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κλπ)πρέπει να έχουμε υπ΄όψη μας τις εξής βασικές αρχές, για τους συνδυασμούς μεταξύ τους.

*Οι τροφές δεν χωνεύονται όλες στον ίδιο χρόνο και με τον ίδιο τρόπο.

Φρέσκα και ξηρά φρούτα
 Τρώγονται καλύτερα μόνα τους, μπορούν να συνδυαστούν με τους ξηρούς καρπούς, απο ένα είδος το καθένα.
 Ενας καλός συνδυασμός πχ είναι, μήλα-καρύδια-σύκα ξερά-αχλάδια-αμύγδαλα-σταφίδες. (όχι όμως 2 είδη μαζί)
 Το δύτερο είδος την επόμενη μέρα
Αυτός ο κανόνας ισχύει για όλες σχεδόν τις τροφές. Δηλαδή να μην τρώμε μεγάλη ποικιλία τροφών σε κάθεγεύμα.
*Το πεπόνι και το καρπούζι τρώγονται χωριστά μόνα τους.
*Τα εσπεριδοειδήδηλαδή τα πορτοκάλια-γκρέιπφρουτ-μανταρίνια λεμόνια συνδυάζονται μεταξύ τους.Αλλα δεν συνδυάζονται με άλλα φρούτα πχ μήλα.
*Τα εσπεριδοειδή συνδυάζονται πολύ καλά με ξηρούς καρπούς.

Λαχανικά
 Χωρίζονται σε λαχανικά που τα τρώμε ωμά, σαλάτες πχ μαρούλι, λάχανο κλπ ή βρασμένα όπως πχ ραδίκια, αντίδια κλπ και τους βολβούς των λαχανικών που είναι πιο περιεκτικοί και τρώγονται σαν κύριαγεύματα όπως πατάτες-πατζάρια-καρότα κλπ.
*Οι ωμές σαλάτες και τα βρασμένα χόρτα συνδυάζονται με όλες τις άλλες κατηγορίες τροφίμων (ξηρούς καρπούς, δημητριακά, όσπρια).
 Δε συνδιάζονται με τα φρέσκα και ξηρά φρούτα.
Οι βολβοί των λαχανικών και κυρίως οι πατάτες και τα παντζάρια δεν συνδυάζονται με καμμιά απο τις άλλες κατηγορίες τροφίμων, τρώγονται μόνα τους, ένα είδος, με μια ωμή σαλάτα, λίγο τυρί, ή ελιές.
 Τα καρότα επειδή είναι πιο ελαφρά τροφή, συνδυάζονται και με τ΄άλλα τρόφιμα σε μικρή όμως ποσότητα.
Η ντομάτα είναι ένα φρούτο των λαχανικών, μια σαλάτα που θέλει λίγη προσοχή. Οχι μεγάλες ποσότητες ντομάτας με πολύ λάδι, όπως συνηθίζεται, μαζί με άλλα τρόφιμα. Τρώγεται σκέτη και συνδυάζεται καλύτερα με ξηρούς καρπούς. Δε συνδυάζεται με γάλα, τυριά, ξινά και γλυκά φρούτα.

Ξηροί καρποί
 Συνδυάζονται μόνο με τα φρούτα (φρέσκα και ξηρά) και τις ωμές και βρασμένες σαλάτες λαχανικών.

Δημητριακά (ρύζι, στάρι, κουάκερ, ζυμαρικά, ψωμί κλπ)
 Συνδυάζονται μόνο με ωμές και βρασμένες σαλάτες, ελιές, τυρί, ή γιαούρτι.
Στα δημητριακά υπάγεται και το ψωμί που είναι ένα απο τα βασικότερα είδη διατροφής.
 Δεν υπάρχει λόγος να τρώμε όπως έχουμε συνιθίσει, δηλαδή με οποιαδήποτε τροφή και ψωμί, γιατί δεν συνδυάζεται με όλα τα τρόφιμα και προκαλεί προβλήματα στην πέψη (βάρος, δυσπεψία κλπ).
Το ψωμί συνδυάζεται με τις ωμές και βρασμένες σαλάτες, το μέλι, το αβοκάντο, το γιαούρτι, τα αβγά κλπ.
Δε συνδυάζεται με τις πατάτες, τα παντζάρια, τα όσπρια, τα μακαρόνια, το ρύζι κλπ. Σ΄αυτά τα είδη φαγητών δε χρειάζεται να προσθέσουμε ψωμί όπως συνιθίζεται. Αν πεινάμε μπορούμε να φάμε λίγη ποσότητα φαγητού παραπάνω.
Ακόμη, το ψωμί δε συνδυάζεται με τους ξηρούς καρπούς, τα ξηρά και φρέσκα φρούτα εκτός απ τα σταφύλια.

Οσπρια
Συνδυάζονται μόνο με σαλάτες, λίγο τυρί ή ελιές.
Επίσης για να μη νοιώθουμε βάρος όταν τρώμε όσπρια πρέπει
-Να μουσκεύουμε 12-24 ώρες προηγουμένως τα όσπρια ,μαγειρεύουμε σε χαμηλή θερμοκρασία με πολλά λαχανικά(καρότα, κρεμμύδια, σέσκουλο, μαρούλι κλπ) Ετσι γίνονται πιο εύπεπτα.
-Να μην τρώμε μεγάλες ποσότητες.
-Να μη ρίχνουμε πολύ λάδι, αλλα ελάχιστο.
-Να μην τρώμε ψωμί μαζί με τα όσπρια.
-Να τρώμε ήρεμα και να μασάμε πολύ καλά.
*Απο τα όσπρια τα πιο ελαφριά είναι η φάβα και οι φακές.

Ελιές
 Οι ελιές αποτελούν ένα καλό συμπλήρωμα όλων σχεδόν των φαγητών, δεν πρέπει όμως να τρώμε πολλές ελιές μαζί γιατί φυσικό είναι να βαρυστομαχιάσουμε.

Λάδι
 Είναι ένα εκλεκτό προιόν, αλλα δεν πρέπει να το παρακάνουμε.
Δεν πρέπει να ρίχνουμε πολύ λάδι στα φαγητά, διότι το λάδι έχει την ιδιότητα να κολλάει στα τοιχώματα του στομαχιού, να αδυνατίζει τα γαστρικά υγρά και να δυσκολεύει την πέψη των φαγητών.
 Το λάδι γίνεται πιο έυπεπτο όταν το αναμείξουμε και το χτυπήσουμε με λεμόνι (στο πιάτο, στο σέικερ, στο μίξερ κλπ) Γίνεται γευστικότατο ντρέσινγκ κατάλληλο για τις σαλάτες και τ΄άλλα φαγητά.

Μέλι
Αντικαθιστά την άσπρη ζάχαρη, η οποία είναι πολύ βλαβερή, ενώ το μέλι είναι πολύ ωφέλιμο. Προστίθεται σε τσάγια, κρέμες, γλυκά, κλπ. Λίγο μέλι ταιριάζει πολύ με τους ξηρούς καρπούς και φρούτα.
Τρώγεται και με σκέτο ψωμί.
*Γενικά δεν πρέπει να τρώμε μεγάλες ποσότητες μελιού,γιατί είναι συμπικνωμένη τροφή και αρκεί μικρή ποσότητα. Η μεγάλη ποσότητα προκαλεί βάρος.

 *Απο το βιβλίο "ΥΓΕΙΑ-Παντοτινά νιάτα" του Κωνσταντίνου Παπανικόλα και "Το πράσινο κουτάλι" Παπαδόπουλος