Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την μαγειρική και την διατροφή γενικότερα - ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ | Μικρές συμβουλές & μυστικά | Ελληνική Kουζίνα και Συνταγές!

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την μαγειρική και την διατροφή γενικότερα - ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ


Α-Ελλειψη Α: Μείωση όρασης, Πέτρες στα νεφρά, μολύνσεις, αναιμία, εξανθήματα κα
           -Υπερβιταμίνωση Α: Πονοκέφαλοι, ζάλη, ναυτία.
           -Σωστή λήψη: Καλή όραση, σύνθεση πρωτεινών, καλή επιδερμίδα, καλή χώνεψη
           -Πηγές της Α: Καρότα, γλυκοπατάτα, κίτρινη κολοκύθα, παντζάρια, πράσσα, βερύκοκα, μαιντανός, ντομάτες, μαρούλι, λάχανα, πεπόνι, μπανάνες, βούτυρο, τυρί, αυγά.

Β (υδροδυαλυτή-έχουμε ανάγκη λήψη κάθε μέρα)

         -Ελειψη Β1: προβλήματα γονιμότητας, μυών, καρδιάς
         -Υπερβιταμίνωση Β1: Διαταραχές καρδιάς, νευρίτιδες
         -Σωστή λήψη: Καλή ενέργεια-νεύρα-μύς.
         Εχθροι της Ζάχαρη-φώς

          -Ελλειψη Β2(ριβοφλαβίνη): Δέρμα, αναιμία, κακή θρέψη, κάψιμο στα μάτια, εξουθένωση
          -σωστή λήψη: Ενέργεια, υγεία-παράγει ιχνοστοιχεία.
         Εχθρός της το φώς

        -Ελλειψη Β5 (παντοθειικό οξύ): Κόπωση, κατάθλιψη, ευερεθιστότητα, ζάλες, υπογλυκαιμια
         -Σωστή λήψη: Κάνει ορμόνες, χοληστερίνη, ιχνοστοιχεία, μαλλιά, επιδερμίδα.

         -Ελλειψη Β6 (πυριδοξίνη): πληγές στα χείλη, γαστρεντερίτιδες, δερματίτιδα.
         -Σωστή λήψη: Μεταβολισμός πρωτεινών, ιστους, μύς νεύρα,αιμοσφαιρίνη.
         Εχθροι της το φώς

          -Ελλειψη Β12: συμπτώματα αναιμίας, δύσπνοια, βραδύτητα, νευρικά.
          -Σωστή λήψη: Δυναμώνει αιμοσφαίρια, νεύρα, μεταβολισμό

*Πηγές των Β1-Β2-Β3-Β6-Β9:  Οσπρια, λαχανικά, φρούτα, καρποί.
*Πηγές της Β5:  Καρύδια, μαύρο ρύζι, αυγά, λαχανικά, μαγιά.
*Πηγές της Β12:  Δημητριακά, τυρί, γιαούρτι, αυγά, ψάρι, μαγιά, σκόνη φυκιών, φύτρα σταριού, σταφύλια.
 
Απο το βιβλίο "Φαρμακα της βιολογικής ζωής" του Σταμάτη Ζ. Βαλμα